tisdag, juli 29, 2008

Dagens arbete...

Som vanligt en dag med hårt arbete på Äleberg. Jag har anlagt ytterligare ett kryddland, så nu ska jag bara sitta i den här stolen mellan mina land resten av sommaren och lukta på örternas förföriska dofter!! :-D Lite tråkigt är det bara att växter tenderar att se så tråkiga och slokande ut när de är nyplanterade... Nåja, det går ju över!

Föresten så måste jag rekomendera er att inte plantera kattmynta på marken om ni har katter. Särskilt inte om ni har mååånga katter. Kattmyntan är död, katterna har rullat som tokiga på den hela dagen och nu är det i det närmaste utrotad! :-( (Egentligen inte så oväntat, men...)


Jag har även varit och inhandlat ett stooort hängparasoll för att vi ska stå ut i värmen. Blev lite skillnad mot det där pyttelilla blommig vi haft... jaa, alltid! Hampus får ärva det nu så han får skugga i sin hage.



Stybbe har fortsatt hönshusbygget, Han har fått upp samtliga mellanreglar och hönsluckor! Nu börjar man få lite känsla för hur det kommer bli när det är färdigt! det går verkligen snabbt framåt!

Inga kommentarer: