söndag, juli 27, 2008

"Hard work work"...

Hårt arbete ja, det är vad som gäller hos oss trots hettan! Inga kalla drinkar på stranden här inte! :-D

Jag har ägnat precis hela dagen åt mitt ört/krydd-land och har, tro´t eller ej, blivit färdig!

Först grävde jag färdigt (bild 1), sedan plockade jag sten i hagar och på åkern och lade ut (bild 2) Så dax för jord i plantutrymmena (bild 3), sand mellan stenarna (bild 4) och sist men inte minst: PLANTERING! (bild 5)

Jag är jättenöjd, det kommer bli hur fint som helst när växterna etablerat sig (för all del ser det helt okej ut nu också!) Först tänkte jag att landet var för stort med sina 3 meter i diameter, men nu inser jag att det faktiskt är tvärt om: Det finns knappt plats för de plantor jag har när de vuxit till sig och breddat. Och jag som vill ha många fler sorter! (de 15 sorter jag redan har räcker ju inte *flinar*) Så till nästa år blir det nog ytterligare en cirkel (eller kanske två... ;-))

Arbetet med hönshuset fortskrider också, se bara!





En annan rolig sak är att Ingrid, vår brahmahöna, har börjat värpa, hon har levererat stora, bruna ägg i redet två dagar i rad nu! Duktig tjej!

Inga kommentarer: