lördag, juli 19, 2008

Minus paduaner och snart minus gris...

Idag har jag gjort mig av med samtlliga paduaner. De fem små köptes av familjen Nyberg som tidigare köpt sabelpoot och minigris av mig, och de stora får flytta till Teresias mor som tack för att hon hjälper mig att kläcka ett gäng ägg i sin kläckare! Förhoppningen är att det ska bli klarhet i hurvida det är min kläckares fel att jag får så dåliga resultat, eller inte... (och naturligtvis att jag ska få många kycklingar då!)

Har även bestämt mig för att våran minigrissugga Edith ska få somna in, det fungerar inte att ha de två systrarna ihop tyvärr. De förstör bara för varandra gällande tamheten... :-/ Majken är ju den jag fått bäst kontakt med, så hon blir kvar, lite synd, för Edith är verkligen den sötaste av dem... Men det är ju insidan som räknas. ;-) Jag har dragit på det här beslutet ett bra tag nu, man vill ju helst att de ska få leva. Dock, hon lider ju inte av att vara död...
På eftermiddagen var vi hos Teresia med familj och fikade på jättegod kombikaka ;-) och kaffe; firande light för Jörgen som fyllde år! Alla tre småtjejerna sprang runt nakna i trädgården och lekte, trots att det faktiskt inte ens var varmt ute. Ibland är det helt enkelt bara kul att vara utan kläder, kanske ngt vi vuxna skulle prova på! ;-D Jag fick med mig lite röda vinbär och pepparmynte-planor hem också!

Inga kommentarer: