onsdag, augusti 06, 2008

Jobba inte när du är sjuk och det är varmt...

...det är min rekomendation till dig! Att jobba när man mår illa och har feber är helt enkelt sjukt jobbigt! ;-)

Ändå har jag inte kunnat hålla mig... Efter gårdagens soffliggande bara bubblade det i mig att få göra ngt, trots att jag fick ha spyhinken nära och svetten rann. Riktigt plågsamt faktiskt, men jag är en rastlös typ som har mycket, mycket svårt att göra "ingenting", sjuk eller ej...

Jag har ju ett tag hörts muttra om att jag vill "lära mig snickra". Ja ja, lära genom att göra tänkte jag, skrev ut en enkel skiss från internet. Resultat blev en ljugarbänk som var över förväntan : Bekväm & Stabil! Vem kunde tro det!? (om ngt jag byggt?! *flinar*)

Lite färg på bänken (och på huset i bakgrunden kanske... :-)) så kommer det bli en toppentrevlig hörna att sitta och filosofera i. Och lukta på blommorna då, förstås!

Nu kanske jag vågar mig på att snickra nya trädgårdsmöbler så vi slipper de gamla ärvda, vinröda, jätteslitna plastmöblerna som är så vansinnigt fula! Men det får nog bli en annan dag... ;-) Nu vette tusan om jag orkar resa mig ur fotöljen mer idag, vad som än händer!

!

2 kommentarer:

Nina sa...

Tjoho - då kanske du orkar snickra en till mig och ???
Den var jättesnygg !!! Vad duktig du är !!!
kram/nina

Linda Färnevik sa...

Tja... du får värdera den så snickrar jag och byter mot likvärdigt i din underbara butik! ;-)