torsdag, augusti 21, 2008

Sovrummet

Inspirerad av Teresias sovrumsvisning (http://www.anderssonsfarm.blogspot.com/) så tänkte även jag lägga upp bilder på mitt favoritrum! ;-) Vårat sovrum är väldigt litet, 9 kvadrat, 193 i takhöjd, och med två dörrar ut ur rummet. När vi flyttade hir var det dessutom tapetserat i rosa-brunt-fläckigt och hade plastmattor som dåligt imiterade ekparkett och som släppt i samtliga skarvar. :-/ Jag var faktiskt väldigt osäker på om det överhuvudtaget skulle gå att få till ett mysigt sovrum men jag måste nog säga att det lyckades trots total avsaknad av pengar att köpa ngt för!
Väggar och tak samt det mesta i inredningsväg är numera vita och det gamla trägolvet har tagits fram under plastmattan. Det är tämligen slitet, men det dols utav sängen som tar upp större delen av rummet!

Sänggaveln är tillverkad av resterna av kökets pärlspont som vi hittade på brygghusets vind, som sängbord har vi två gamla stolar från ett rivningsfärdigt torp, från vilket även pallen där vi förvarar plädar för kalla nätter kommer.
Ena hyllan kommer från drängstugan på gården och den andra gjorde Stybbe i slöjden på mellanstadiet! :-D
Dörren in till Almas rum täcks för av en stor garderob som tyvärr är i folie *ryser* men som iaf har fått nya knoppar i vitt porslin så att den ser lite trevligare ut.
Spinnrocken är en present från mammas karl, Lennart och i övrigt är rummet pyntat med gamla saker från gårdens gömmor, porslin som min mormor har målat, en och annan present från människor jag tycker om och naturligtvis massor av växter!!

Inga kommentarer: