torsdag, september 25, 2008

Frusen cheasecake och besök, 24 september 2008

Idag hade vi återigen besök av morfar till Almas stora glädje (min med, han hade ju KÖTTBULLAR med sig!! :-D Min pappa gör VÄRLDENS GODASTE köttbullar!) Dessutom var min syster Hanna med som vi inte träffat på evigheter. Det blev mycket bus kan jag lova, Alma härjade med stackars moster Hanna precis hela besöket, så nu behöver nog den stackars mostern vila ett par veckor eller så. ;-)

Utöver de fantastiska köttbullarna som kompletterade med potatismos (gjort av potatisar från egna landet. Hanna tyckte det var läskigt att ta upp dem ur jorden, pga all skit och spindlar *flinar*) och min lingonsylt som visade sig smaka jättebra, blev det idag även en fryst cheasecake. Det var riktigt länge sedan jag gjorde sådan. God blev den, men långt ifrån nyttig, och när Stybbe(innan jobbet) åt var den för frusen och när vi andra åt var den för smält. Men som sagt god. Ja ja, så blir det ibland (eller tämligen ofta...;-))

Inga kommentarer: