torsdag, september 25, 2008

Pelargoner & lite ohälsa

Idag fick vi snabbvisit av några grannar med inflyttningspresent, ja, lite sent kanske, det är ju 11 månader sedan vi köpte gården, men ändå! :-D En fin pellargon, kallas den rosenpelargon tro, till samlingen. Jag börjar få riktigt många pelargoner nu, är det verkligen hälsosamt?! ;-)

På tal om hälsa så är både jag & Alma tänligen krassliga idag, inte det minsta roligt! Helst skulle jag bara ligga i sängen och vara ynklig, men det går ju inte för sig nu för tiden. Alma är ju minst lika krävande när hon är sjuk! Efter lunch gick vi och la oss i stora sängen bägge två och sov 4 timmar. det behövdes! Nu känns allt lite lättare, om än fortfarande ganska sjukligt!

För övrigt kan jag inte förstå varför alla mina pelargoner blommar nu?! I sommras växte de visserligen och frodades, men inga blommor. Nu helt plötsligt, när det börjar bli höst, då blommar det i vartenda fönster (framförallt röda pelargoner av oilka sorter, varför just de röda? och varför överhuvudtaget?)
Måste även beklaga mig över att jag åtagit mig att baka jäkligt många frallor til dagis som kan säljas på konstnatta på lördag. Egentligen inget bekymmer, men med lite feber och illamående känns det sådär lockande att ställa sig och knåda deg. Dessutom finns ju risken att smitta besökarna och det känns ju onödigt. Nåja, jag mår säkert bättre i morgon...!

1 kommentar:

lilian sa...

Ja, du Linda, nu är du också en pelargon(se inlägg juli-08) och visst är det hälsosamt.......särskilt för inomhusklimatet!!!
Visst blommor dom som sjutton så här års, fast i alla färger hos mig......t.o.m. prickiga!!
Så är det varje höst alldeles innan första frosten då dom måste tas in.
krya på er !!!!!!