fredag, oktober 24, 2008

1 år!

Idag har vi ägt vårat underbara Äleberg i 1 år! Tiden har verkligen gått snabbt... Och jag/vi har inte ångrat köpet en sekund! Bättre än så här kan vi inte få det, även om jag förstås ser fram emot lite mer "ordning på torpet" så småningom. =)

För ovanlighetens skull har det blivit en del pyssel med Dimma, vi tog en ridtur i blåst och regn. Inte de bästa förutsättningarna, men väldigt trevligt att komma ut över huvud taget! Dessutom klippte jag henne, då måste jag ju verkligen se till att komma ut och rida, annars var det ju helt i onödan! Dimma älskar att bli klippt, skön massage verkar hon tycka. Bara sover och njuter, oavsett var på kroppen man klipper.

Har även fått rensat bort de 1-åriga växterna i rabatten, spadvänt vissa delar och täckt med granris. En hink med äpplen och ljus i glasblåsor hamnade på trappan också, lite höstmys, så där! Riktigt fint i mörkret, men myskänslan ville inte alls vara med på bild. =/ För övrigt tror jag det är dax för min groda att flytta in på brygghusvinden, det är kanske inte riktigt säsong för honom nu. Dessutom har han trots flitigt pussande från Alma fortfarande inte förvandlats till ngn trädgårdsmästare, förlåt, jag menar prins... =)
Psst, Nina! I bakgrunden anar du den vackra fasaden... Ser likadan ut överallt tyvärr!

3 kommentarer:

Fake cake sa...

Oh va fint du gjort med så små medel...
Måste ta mig i kragen och göra lite fix i mitt land med men jag håller det ifrån mig så långt det går fast jag får dåligt samvete var dag..

ja du den tårtan kan jag inte heller stava till men du gjorde det nog rätt.
Gott låter det mumsigt..

Kram

Hönsflocken sa...

Så himla fint! Jag gillar verkligen detaljerna som blir ett enda stort wow.

Hönsflocken sa...

//f

(för att förvirring inte ska uppstå)