måndag, oktober 20, 2008

bihåleinflammation & loppisfynd

Buhu, nu börjar min bihåleinflammation bli riktigt jobig. det gör så ONT! kanske dax att gå till läkaren och få antibiotika snart, för nu är det en vecka sedan jag insåg att skiten inte tänker gå över av sig självt... Jag är så dålig på det där, att gå till doktorn alltså. Blir jag sjuk hinner det alltid gå ganska lång tid innan jag masar mig iväg och får hjälp, men gäller det dottern eller djuren, ja då går det minsan undan...

Idag har jag & alma varit en sväng på loppis och införskaffat nya glas och tallrikar. Glas och porslin har en förmåga att gå sönder hos oss, särskilt när Alma plockar undan själv och släpper ner sakerna i den stora porslinshon (som jag älskar, förutom det faktum att den är så hård!) Så nu är vi 20 glas och 30 tallrikar rikare igen! (Behövdes, vi hade 3 glas och 4 djupa tallrikar kvar nämligen...)

Glasen är udda och och inte precis nya, en del av dem minns jag att min mormor hade likadana när jag var liten! Kul och charmigt tycker jag, så länge det nu varar. =)
Alma fick dessutom två söta små dockor med porslinasikten som hela eftermiddagen och kvällen har pussats och dansat mm.=) Jättecharmiga i sina små lantliga kläder. Alma älskar dem!

Nu på kvällen när jag plockade undan i köket knackade det på dörren och där i mörkret stod en totalt okänd man med aningens blodstänkta plastkassar i händerna... Inget som händer varje dag direkt... Värsta spökhistorian på gång? nej dessbättre inte, det var en av jägarna i området som kom med 6-7kg älgkött som tack för att de får jaga på våra marker. Toppen! Prima kött levererat till dörren, kan det bli bättre?! =)

1 kommentar:

Nina sa...

jag tror vi också fick älgkött igår.. har inte kollat med maken ...

hoppas det gick bra hos farbror doktorn eller var det en tant månne?