tisdag, oktober 28, 2008

Gah! Min Chili!

Det är ganska mysigt att ha Almas kanin Max inne, jo, jag tycker faktiskt det. Framförallt gillar jag när han håller till på golvet. Eller möööjligtvis i soffan. Men idag kom jag på honom på fönsterbrädan, glatt tuggandes på den enda chilifrukt som inte Alma pillat bort!!! Kaninjäkel! Jag tänkte att han får väl äta klart, så lär han sig en läxa. Jo pytsan! Han tuggade i sig HELA, totalt obesvärad, och lade sig sedan ner utanför sin bur och vilade lite på maten. Mkt nöjd med middagen. Vad ska man säga...?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehehe Vilken lustigkurre ;-) Mår han bra i magen ? Det måste ju vart väldigt starkt *skrattar* /malin

Anonym sa...

Hahhaha.. är de så tåliga!? Kaniner är så fina, men ack så allergena, tyvärr.

Skumme sa...

Men Linda då...så länge du envisas med att ha bondgård inne så vad kan man förvänta sig ;-). Vet inte om jag vågar ge dig/byta bort fler växter efter detta, de verkar gå hårda öden till mötes!

Linda Färnevik sa...

Jo det är ju så... det är helt klart ett tufft klimat för växterna, är det inte Alma så är det ngt djur som förstör...

Men jag tänker som så, att det blir lite så att de starkaste överlever, och så har jag snart växter som inte går att utrota då de utvecklat starka försvarsmekanismer, eller ngt.

Max mår utmärkt idag, så kaniner tål nog chili tämligen bra. Iaf våran!

Tur att jag inte har några giftiga växter iaf! (Eller otur, annars vore man ju snabbt av med... problemet... =))

Fake cake sa...

Haha den kaninen har då ingen känsel i munnen;)

Så söt kanin och mysigt för tösen.
Har kollat lite på mina pärlisar och jag ser att de har olika flärpar som du sa. får kolla närmare när de blir äldre för jag har så olika åldrar nu.

Kram Lotta

Hönsflocken sa...

Haha så typiskt ;) Sådär är mina papegojor ( http://kraxarna.blogspot.com ) också! Älskar chili. Men en så söt kanin.

(och vilket fint hus skumme har på sin avatar)

//f