söndag, oktober 26, 2008

Jobbat ihjäl mig i köket =)

Nej då, bara nästan!
Födelsedagskalas för maken idag, och i går sa jag bestämt att "det blir inga jäkla småkakor, jag har ingen lust att baka". Nähä, men det var igår det, idag hade jag alldeles utmärkt lust, så det blev inte mindre än 4 sorter; choklassnitt, havrekakor med russin och nötter, kolakakor coh finska pinnar med farin ist för pärlsocker. Dessutom min schartswaldtårta (vilket jag fortfarande inte kan stava till...) som blev riktigt god men kanske inte allt för proffsig, men jag ville ju testa chokladformarna jag fick av mamma & Lennart förra helgen. Därtill blev det kardemummalängder vilka jag totalt glömde bort och därför inte bjöd på. Så kan det bli! =)

Absolut vackraste blommorna kom svärmor med, en underbar bukett från egna trädgården, fantastisk!
BÄSTA blomman däremot, ur Stybbes synvinkel, kom från min pappa. Han resonerade som så, att stybbe är kanske inte så överförtjust i blommor, så födelsedagskortet bands fast med presentsnören i en... hammare! =) Mycket uppskattat! =)
Alma har haft en fruktansvärt gnällig och jobbig dag, mkt gråt, mkt gnäll. Nu på kvällen har hon klagat över ont i örat och har inte kunnat sova, så det är säkert ngt skit på gång... När kompisarna Saga & Liv var här på kalaset däremot var det full fart, hopp och dans och sång och skratt, så roligt när kompisarna kommer och hälsar på!
Missa inte att jag satt in bilder på hönhuset i gårdags inlägg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken UNDERBAR tårta! Hälsa mannen din att han är lyckligt lottad som har en sådan kvinna :-)

Är det hemligt ett recept.....?
Blev så himla sugen :-)
/Malin- Home On The Range