torsdag, oktober 30, 2008

Nötcafe och inflyttning!

Idag fick jag en så fin present av Nina (http://styggalillaloppan.blogspot.com/) som tack för att jag hade hand om affären ensam idag (vilket bara var trevligt, men lite stressigt på slutet eftersom alla kunder tvunget skulle komma 5min innan jag skulle stänga) En "fågelmatare" i form av "nut cafe" =) som jag gillat från första stund när vi packade upp dem. hoppas fåglarna gör det också!

Hönsen har flyttat in i nya hönshuset, så skönt att få bort dem från den mörka ladugården! De verkar nöjda och glada, alla 46. =)

3 kommentarer:

Fake cake sa...

Sååååå fint de har det i det nya stallet=hönshuset, skulle nästan vilja flytta in där själv;)

Har du dina pärlisar ute ngt? mina är riktiga fegisar har jag märkt. De står med huvudet i dörren bara...

Ha en bra dag!

Hönsflocken sa...

Jisses, det ser verkligen lyxigt ut!
46 stycken, det var inte illa ;)
Men hjälp vad är det för enorm älg som smitit in i hönshuset på sista kortet? Den ser helt enorm ut! Eller är det för att hon är omgiven av kycklingar ;)

//F

Linda Färnevik sa...

Tack! "Älgen" är brahman Ingrid som väger cirkus 4kg. Här ihop med "sina" 10 7-veckorskycklingar. =)