tisdag, oktober 21, 2008

Ärtsoppa med fläsk...

...i all ära, men idag har jag kokat ärtsoppa med älg! Det var snäppet bättre! Underbart möra köttbitar som förgyllde hela soppan utan att smaka vilt... Bara gott! Just för att det inte blev ngn direkt älgsmak så hoppas jag att maken också kan tycka det är gott, han är nämligen inget fan av viltsmaken (till skillnad från mig...) Han blir dock tvungen att äta och hålla god min nu när vi har åtskilliga kilon i frysen! =)

Idag blev det ett besök hos doktorn också, som tog god på sig att konstatera vad jag led av, trots att jag talat om detta redan på telefon. =) Nu är jag dock utrustad med både kåvepenin och kortisonspray, så jag är nog fit for fight snart igen!

4 kommentarer:

nordicharps sa...

Hoppas du mår bra igen snart - man mår uselt med bihåleinflammation.
Kram på dig!

lilian sa...

Tror, att jag kommit på en egen lösning på bihåleinflammationsproblem
Skala och hacka så mänga lökar som möjligt----med skyddsglasögon--öppnar och löser det mesta---:-)

lilian sa...

så kanske vi båda blir friska----??

Linda Färnevik sa...

Bra ide! =)