torsdag, november 06, 2008

6 månader utan Luuk...

Idag har det gått 6 månader sedan min älskade Luuk avlivades tämligen akut för sin elakartade bindvävstumör. Fortfarande får jag tårar i ögonen dagligen när jag tänker på att han inte längre går där ute i hagen...


Ångrar lite ibland att han inte är begravd här hemma så jag har någonstans "att gå", men det gick inte att låta honom lida åtskilliga dagar extra för den egoistiska önskan från min sida...Fina killen, det är så tomt utan honom! Han var en sådan genomsnäll häst, mild, känslig och alltid med en önskan att vara tillags.

LUUK val f-05, död 6/5-08 pga bindvävstumör. 75% bruksnordsvensk, 25% ardenner. E:Vikt U: Lollo Ue:Centrum
JAG SAKNAR DIG!




7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fin! Det gör ont att tänka på de som inte finns bland oss längre! Förstår att du saknar honom och fäller en och annan tår än. 6 mån. är inte så lång tid.. du ska se att tårarna bli färre och istället blir minnena och glädjestunderna fler när du tänker på honom.. på sikt! KRAM

nordicharps sa...

Tack för att vi fick dela din sorg, Linda. Luuk var verkligen en pärla - du vet vad de säger "de goda dör för tidigt" Jag tyckte så mycket om honom. Kram på dig från din extra mamma.

LaPi sa...

Det är hemskt när man måste ta farväl :(
Kommer att tänka på min älskade Poppie, som vi fick ta bort för snart 4 år sedan... det gör fortfarande ont och är jobbigt att tänka på!
Man får glädjas av alla fina minnen och alla bilder man har.
Jag tog hem askan efter henne, men ångrar mej bittert! För det fanns ingen så fin och värdig plats att sprida askan på. Det var jätte jobbigt!!
Hoppas era vägar möts igen nån gång!
Kram på dej!

Fake cake sa...

Oh va fin han var! gud va sorgligt för dig;(

Va duktigt du bakat då! jisses va fina knäckebröd:)

Kram o ha en bra dag

Nina sa...

Hejsan Snygging ! Har ni dvd eller en hederlig gammal vcr ?
Om ni har den gamla sorten - har vi filmer till lilla fröken !!!

ha nu en underbar helg och den dära stenen får visa sina magiska krafter idag - jag har sådan lust att frossa !!!

lilian sa...

Sally,
Så fint att höra, att inte bara Alma har en extramormor utan Linda en extramamma också!
Tack!

popbajare55 sa...

Åh så jobbigt! Vilken fin häst det var, ser jättesnäll ut på bilderna. Förstår din sorg & saknad...
Kram Wivi...