måndag, november 10, 2008

Badrumsrenovering



Jag är SÅ sugen på att göra något åt vårat badrum. Det är så tråkigt. Så fult. Vi ska renovera det. Någongång. När allt annat som är viktigare är fixat. Det kommer alltså dröja... Minst 10 år. Alma kommer vara i tonåren. Ja... det är en stund kvar alltså. Då ska det byggas ut. Helkaklat, golvvärme (som hönsen, alltså). Fint ska det bli...
Fram tills dess måste jag tydligen stå ut med våtrumstapeten som hänger lite här och där, trängseln osv osv. Frågan är bara hur jag ska göra det hela lättare att uthärda. =)
Sally gjorde så fint i sitt badrum (som visserligen var lite fräschare och framförallt rymligare än vårat, men ändå...) främst med hjälp av VIT FÄRG. (Att hon sedan satte in ett jättefint badkar också kan vi tala tyst om, för det kommer inte jag kunna göra =)) Att få bort fula mönster och färger från väggarna och byta ut lite detaljer gör jättemycket! Så det tänker jag göra i vårat badrum också, renovering light alltså för att upplevelsen iaf ska bli lite trevligare även om det är samma gamla badrum med samma gamla toa och tvättställ, och samma gamla våtrumstapeter. =)

Vårat badrum är bara drygt 3 kvadrat; 1,5 *2,2m... Och där skall då toalettstol, handfat, tvättmaskin, torktumlare och ducsh få plats. Inte konstigt att det är trångt! Att det sedan är brun-rött och beiget gör ju inte saken bättre precis! Så här ser det alltså ut just precis nu (observera att jag undanhållit de värsta detaljerna, de får ni komma hit och inspektera själva! =)) Välkommen in!

Ja det var det... De flesta av er förstår nog mitt "lidande" nu. =) Jag HOPPAS att jag senast till våren skall kunna avända dessa bilder som "före-bilder" när jag gjort min lightrenovering!

Idag har Alma fått en jättefin present! En hel bärkasse full med barnfilmer! Hon är SÅ lycklig! 8och jag också, oj så mkt jag fått gjort i em! =)) Tack Nina!

5 kommentarer:

Koola Viola sa...

Jag lider med dig, men beundrar ditt mod att lägga ut bilder. Det hade jag aldrig vågat med vårt kök. ;o)
Tidplanen för ert badrum är nämligen ungefär lika exakt som för vårat kök. Jag hade gärna rivit eländet redan igår, men maken hittar alltid på något annat som bör prioriteras när jag börjar prata kök. Jag blir tokig.

Anonym sa...

Hm. Jag tyckte inte alls att det var så illa....
Förutom... att ni har tvätt o tork nästan inne i duschen. Tänk på ELFARAN snälla !! Jag blir alldeles orolig och nervös....yrkesskadad förstås ;-) Har ni jordfelsbrytare ?
/Malin - Home On The Range

Fake cake sa...

Men du hmmm erat badrum var URSNYGGT i jämförelse med vårat. Du kan göra mkt i det rummet. Vi gråter i vårat illröda med grön matta...det GÅR INTE att ens försöka pynta.

Kramis

Anonym sa...

Det är verkligen underbart när man får gjort ordning just kök och badrum! Min tvättstuga har jag själv renoverat, det känns väldigt skönt att jag vågade ge mig på det!

Linda Färnevik sa...

Men Malin, nu är ju mitt badrum både fult OCH livsfarligt! Fasen också. Som du förstår så finns ej jordfelsbrytare... Men jag slår av huvudströmbrytaren när de inte används och hedanefter får ingen duscha etc i badrummet när de är igång... Kanske minskar risken att dö i förtid liiite iaf?! Ska försöka övertala maken om jordfelsbrytare...

Intressant att flera av er inte tycker eländet är så eländigt. =) Lotta, har du några pynttips?! =)