måndag, november 17, 2008

Genbank

Nu är vi godkänd genbank på våra gula ankor! Det tyckte jag de kunde fira lite, t.ex. genom att lägga ett ägg eller så, men icke. De har bara gjort det gamla vanliga hela dagen, dvs badat, ätit och bajsat. Jaja...

Så lite mer foton! det är tur att våra katter är snälla... Alma "goar" med Torsten som nu uppnått den aktningsvärda åldern 1½ år =)
En annan snäll kille i familjen är brahmatuppen Televinken, som i regel kallas "Finken". Detta för att ha är lika... oförarglig som en fink. =) Här är han i sommras med Alma & Birgitta: (på bild nr två äter han tårta...!)
Jag tycker inte det har hänt så mkt med honom, utvecklingsmässigt, sedan början av sommaren, utan han är samma lille fink. Ehm, när jag såg bilderna insåg jag att jag kanske har blivit lite... hemmablind? *asg*
Juni:
Nu:

3 kommentarer:

Kraxarna sa...

Som sagt; den tuppen är tuff!
Verkligen fin :)
Grattis till ankbanken också!

//f som inte är inloggad på hönsflockenbloggen för tillfället

nordicharps sa...

Mmm, så skönt med mjuk kattpäls mot en naken liten kropp!!

Grattis till genbanken!

Fake cake sa...

Hejsan!

Va roligt att du nu är genbank på Gulankor...grattis

jajamensan pengarna blev insatta dagen efter.
Min tupp svarade jättebra på antibiotikan så den är verkligen verksam.
Hoppas allt är bra annars:)