onsdag, november 26, 2008

handfatet...

Jag satt i vardagsrummet och tittade på "bonde söker fru" när jag hörde en våldsam smäll från badrummet. Rusar dit. Vad hade hänt? Jo, glasburken med tvättmedel hade vibrerat ner från torktumlaren och landat i handfatet. Ngt hade gått sönder. Men inte glasburken som man kanske kunnat tro, utan HANDFATET! Fullt med sprickor och urlagna flisor i hela handfatet, verkligen ett lyft i vårat redan tidigare så... fina och inte alls skabbiga badrum. =( Vasst blev det dessutom, vilket jag fick erfara när jag skulle ta bort flisorna och skar mig i fingret. Dimma har idag fått vinterskor, dvs med snösulor och 4 brodd i varje sko. Det måste vara därför vi har +7 och all snö försvunnit... *suck*

1 kommentar:

nordicharps sa...

Det där med handfatet hände oss också en gång, konstigt nog. Vi hade hyrt ut vår lägenhet i Gamlestan Gbg till ett trevligt par medan vi var på vår andra tur i Tanzania. När vi kom hem var handfatat sönder. Någon hade tappat en glasflaska med badsalt i den. Flaskan gick inte sönder!

Jag rekomenderar Återbruket i Gbg eller Hus till Hus i Alingsås, där man kan köpa fina begagnade handfat för väldigt lite pengar.

Tacka Alma-stumpan för telefonrapporten om sin dag!

Vart tog all snö vägen, förresten??