lördag, november 01, 2008

Lugnat sig i grisboxen... 31/10-2008, fredag

Grisarna börjar nu komma överens, även om de fortfarande delar upp sig i varsin ände av boxen när det är dax att sova. Här är Majken och småkillarna vid ena matskålen.



Mor & son, lika som bär:


Idag åkte svärmorstungan UT! =) Jag gillar egentligen inte att slänga friska "fina" växter, men svärmorstungan var ju ingen favorit... Finns det överhuvudtaget någon som gillar dessa osympatiska krukväxter...? Jag har iaf inte träffat ngn... Ven byttes nu ut mot en murgröna vilket blev så mkt trevligare i badrummet!


Mina små keramikhjärtan har åkt ut på välkommenskylten på ytterdörren. Det var uppenbarligen PRECIS där de hörde hemma kände jag! Observera vår "ngt" slitna dörr. Vi kan väl iaf låtsas att det är lite... charmigt? =)

1 kommentar:

Koola Viola sa...

"gillar egentligen inte att slänga friska "fina" växter"

Inte jag heller, men jag har ett litet "knep". Ställ ut dem någonstans där de inte syns och glöm sedan att vattna dem. Eller pricka in när minusgraderna börjar komma och låt dem vara ute över natten. Efter detta är de vanligtvis inte så "friska och fina" längre, och då kan man med gott samvete knuffa över dem i komposten :o)