torsdag, november 13, 2008

Titta vem som pysslar nu!


Idag har MAKEN pysslat! Det kunde ni inte tro va? Dock inga spetsar, hjärtan eller sådant, han föredrar att pyssla i metall...

  1. Hönorna har fått automater till snäckskalen! Nu slipper jag
  2. 1) att de tömmer sin snäckskalsskål varje dag genom att gå där och sprätta.
  3. 2) Tvätta skålen varje dag eftersom de bajsar under tiden de sprätter där i.

Toppen!

Jag har kommit på en ny "måste-ha-sak", dessbättre inget stort och dyrt, men likväl lite svårt att få tag på. Jag behöver ett STRUVJÄRN. Hur ska jag annars kunna baka världens godaste kakor, dvs struvoor? Så nu är jag på jakt... =)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh har du en plåtslagare i familjen! Det är så bra med händiga män, men ibland skulle man kanske behöva byta man en helg så man får gjort lite olika saker ;-).

Linda Färnevik sa...

Njae, inte riktigt, men en svetsare iaf. =) Min är dessbättre ganska bra på ganska mycket. Däremot är väl finsnickeri inte hans starka sida, ett hus bygger han "lätt", men inte en snygg bokhylla, liksom. Så har du en sån, så kanske vi kunde byta en helg! =)

Anonym sa...

Vilka fina automater! En händig man är absolut värd sin vikt i guld ;-)

Nina sa...

klenäterna var toppen - gulle dej som tänker på mig och mitt fläsk ;=D

ha nu en skön helg /kramizzzzz

jag har inte städat hönshuset på evigheter - jag får dåligt samvete när ni pysslar med hönsen och fixar och fejar...

Fake cake sa...

Svets skulle jag vilja kunna. Kanon automat till fjäderfäna ju:)

Du har väl fått medicinen?
Har inte hört ifrån dig så jag bara undrar.

//Lotta

Fake cake sa...

Ingen fara. Vet ju att ni hade krångel. Då vet jag att paketet nådde dig iallafall.
Håller på att behandla lohmantuppen nu och hoppas han ska bli bra från sin hosta.

Ha en fin dag