söndag, november 02, 2008

Vackert väder!

Idag såg det ut som riktig vinter utanför fönstret. Undrade ett tag om det snöat, men det var "bara" rimfrost.
Jo jo, idag har jag fått SKAVSÅR I RUMPAN (det var mer än ni ville veta va?! har ni riktig otur kan ni få bild på eländet också! ;))

Har haft en uuunderbar dag i det lika uuuunderbara vädret, solsken, vindstilla och ett par minus. "Tog en ridtur", ehm, nästan 2 mil. Pga fruset=hårt underlag blev det i princip bara skritt, vilket innebar drygt 3 timmar i sadeln, därav ovan nämnda skavsår!

Turen gick som till Camilla i Trävattna, på vägar där jag bara kört bil innan. Riktigt mysigt, även om det kanske varit roligare om man kunnat trava och galoppera också. Första milen var Dimma pigg, sedan övergick hon till lunk-tampo.
Väl framme i trävattna red vi med Camilla och Freja på en ca 6km lång tur i skogarna kring Skumme, samma fina runda där jag flög av Udda och fick tillbringa några dagar på sjukhus, för övrigt =). Så fick Dimma hö i stallet och jag pannkakor i huset, tills maken kom och hämtade oss med transporten. Utmärkt upplägg! =)

5 kommentarer:

Skumme sa...

Ja, detta får vi absolut göra om! Även om det kanske dröjer ett tag innan vi vågar oss på att rida till er...

Fina bilder!

Anonym sa...

Åh Det låter verkligen härligt !! /Malin

Hönsflocken sa...

Så underbart det låter! Fridfulla ridturer är så underbara. Tyvärr är hästarna jag känner långt ifrån fridfulla.

//F

Anonym sa...

Låter som en riktigt lyckad dag!
Jag har suttit vid lagårdsväggen med grisarna klättrandes på mig. Det är lycka det! Väldigt fina bilder med!

Fake cake sa...

Såååå fint hjärta du gjort:)
jag lider när jag ser den för jag har så många oasishjärtan o annat pyssel men jag ids inte av ngn andledning...usch va lat jag e;/

Du har ngt hos mig till dig:)

Kram Lotta