onsdag, januari 28, 2009

Äter maken vegetariskt på nätterna...?

Stiger upp, reflekterar ngnstans djupt inne i mitt huvud över att ena fönstret i vardasrummet ser tomt ut? Det syns väldigt mkt av fönstret, liksom.

Går och borstar tänderna, fixar och donar... Sedan går jag igenom vardagsrummet på jakt efter en kokbok som jag glömde framför datorn igår: GAAAAH!!! MINA PELARGONER!!! Det här är en del av förödelsen som mötte mig:

Det verkar inte bättre än att en VISS liten kanin har tagit sig ut ur sin bur under natten och festat loss på 10 av mina pelargoner... (För inte är det väl maken som blivit så förtjust i vegetarisk mat att han inte kan låta bli krukväxterna, eller?)

Jag undrar hur illa åtgångna det är egentligen... De ser ganska illa ut... Kanske kan jag se det som en... tämligen generös beskäring...? =/

9 kommentarer:

Familjen Andersson sa...

Jadå, ge dom nu gjord och lite gödsel så är dom finare än nånsin till sommaren :)

Linda Färnevik sa...

Tacka kaninen, alltså...? =)

Koola Viola sa...

Påminner om björnbärsbusken jag satte UTANFÖR hönsgården för att fjäderfäna inte skulle äta upp den, men få lite skugga och enstaka blad från den.
Tänkte inte på att hästarna nådde den. Dagen efter jag flyttat hästarna till vinterhagen såg min björnbärsbuske med massor av två-meters-rankor ut som dina pelargoner. 1 dm höga bladlösa stumpar kvar. Suck.
Men jag tror som Fam Andersson, perfekt beskurna :o)
Hoppas detsamma för min björnbärsbuske.

nordicharps sa...

Bättre pelargonerna än alla elsladdarna, som våran Emil tuggade i sig. Fatter inte hur han överlevde (han blev 13, det var kanske någon Frankensteinsyndrom??)

Nina sa...

gapflabb. byt jord börja vattna så ska du se på underverk...
kaninen kanske gjorde er en tjänst... det är väl nu man beskär pellisarna???

kram/N

lilian sa...

Skär ner dom mer-----låt bara 4 ögon vara kvar på varje pinne. Ställ dom ljust och vattna väldans försiktigt, när dom inte har några blad, annarts ruttnar dom.

hälsar PELARGONIA

Fake cake sa...

Wow det kallar jag rejäl bekärning haha
Men det är ingen fara på taket. De tar sig nog.

//Lotta

bc owner sa...

Vad har ni för bur till den där lilla ligisten.;-)
Min ena kanin som jag hade var också en riktig Houdini. Jag fick sätta ett lås på buren för att den lille gynnaren inte skulle göra slarvsylta av huset (han var på god väg).

Linda Färnevik sa...

Inget fel på buren, men ligister får hjälp av sin 3-åriga matte att ta sig ut... =)