måndag, januari 19, 2009

En deppig dag?!

Min födelsedag, jag firar med att tugga i mig gårdagens rester. =) Måndagen den 19:e januari 2009 är det idag, och jag hörde på radion att den här dagen, enl ngn engelsk undersökning, var det mest deprimerande dagen. Någonsin. Riktigt dåligt att hela världen ska gå runt och deppa på min födelsedag. Fy skäms!

Denna deppighet skulle tydligen bero på bl.a. vädret, skulderna, avståndet till jul , bristen på pengar och influensan som härjar. 22% av befolkningen förväntades sjukskriva sig idag, av en eller annan anledning. Än så länge känner jag inget av den här deppigheten, och jag hoppas den håller sig borta, jag har inte tid med sådant trams! =) Här kan ni läsa mer om denna deprimerande dag...
____________________________________________________
Tillägg: Nu börjar jag nog deppa lite, för så fort jag försöker starta diskmaskinen går proppen. Buhu, jag ska alltså diska all disk från gårdagens kalas för hand... Inte så jag hade tänkt tillbringa födelsedagskvällen ju!
_____________________________________________________
Tillägg II: Diskmaskinen fungerar inte nu heller, MEN den begynnande deppigheten gick upp i rök när Sally dök upp för med födelsedagspresenter! En bukett rosa tulpaner kan ju lätta upp humöret på vem som helst, och de här fina lampetterna (fick två stycken) bättrade på det ytterligare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis på födelsedagen! Inte ska det vara en deppardag på din födelsedag, det har de gjort helt galet! Hoppas du får en finfin kväll!

Skumme sa...

Grattis på den stora dagen! Här ligger vi utslagna i förkylning och feber, så vi kunde tyvärr inte komma förbi och uppvakta :-(. Hoppas du fick en bra dag ändå ;-).

Linda Färnevik sa...

Tack så mkt för alla gratulationer!

Dagen har varit lugn, kalaset var ju igår... Idag var det att 1) äta goda rester, 2) städa och 3) diska efter gårdagen som gällde. Hittills har jag dessvärre bara hunnit med punkt 1... =) Och fikat med vänner som kommit och gått om vartannat, så det har varit en trevlig men lugn födelsedag!

Nu önskar jag bara en sak till... Kan ngn komma och fixa diskmaskinen så jag slipper handdiska efter kalas OCH brödbak...?