fredag, januari 02, 2009

Promenad till Odens kulle

Idag började jag morgonen med en 11.000-stegspromenad i den kalla, klara och gnistrande vackra soluppgången! (Nåja, soluppgången varade förstås inte hela rundan, men ändå!)
Idag gick färden till Odensberg där jag passerade skolan där Alma kommer gå om sådär 3-4år (så snart!!!) Plötslig insåg jag att jag faktiskt stod vid foten av Odens-kulle på vilken man enligt Carl von Linné under pesttider givit sina döda till Oden. Naturligtvis var jag tvungen att klättra upp!

Så återstod det bara att ta sig uppför själva "toppen". Ganska brant och ganska halt men det gick fint! (väl uppe insåg jag att det faktiskt gick en stig upp på andra sidan kullen... =) Väl uppe möttes jag av den här skylten och en fantastisk utsikt åt alla håll! (Kallt var det också, men det försökte jag att inte låtsas om =))
En riktigt härlig runda blev det, så vackert allt är så här års! Nu var det jäkligt kallt uppe på kullen, men tänk vad fint att ha med sig en picknickkorg dit upp framåt våren *drömmer*

1 kommentar:

Nina sa...

Visst är det fantastiskt vad vackert det är nu !! Man blir helt till sig i trasorna ...

Du pinnar på som vanligt ....