söndag, mars 01, 2009

Utökning av fårflocken

I dag har vi varit utanför Herrljunga och införskaffat tre nya tackor till flocken, bruna (finullsfår, precis som de andra förstås). Tycker brunt är så fint på får, och det känns iaf lite ovanligt. =)

Tre söta och lite blyga flickor födda våren 2008 har alltså nu fått träffa en vuxen bagge för första gången i sitt liv. Lite läskigt tyckte de, han var ju ngt påträngande Nu ska de få gå och bonda inne några dagar innan de får komma ut i hagen.

Ni får ha överseende med deras minst sagt spöklika uppsyn, det var överkurs för både mig och kameran att fota inne på logen!De andra fyra, förhoppningsvis dräktiga tackorna går ju för sig nu, och lite runda är de allt. Edvina är dock mer än rund, hennes mage har sjunkit och juvret syns, så jag hoppas på smått så snart som möjligt, vill helst inte vänta tills juni! =) (Och det vill nog inte edvina heller)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka söööta tackor! Underbara!

Anonym sa...

Jasså, att du inte slog en signal så jag kunde bjuda på kaffe när du ändå var i trakterna. Du får göra det nästa gång!

Nina sa...

så gulliga dem är !!! måste få komma på besök när det har lammats!!

kram/N

Anonym sa...

Jättefina tackor !! Vilken lyx med bruna fina lammskinn. Hoppas de trivs med baggen.
Malin

Linda Färnevik sa...

Än så länge tycker tjejerna att baggen är en läskig och stor typ. Nästan lika läskig och stor som jag! =)

Anna: ja nästa gång ska jag inte glömma vart jag kan fika! =)

Loppan: du är alltid välkommen! =)