fredag, april 03, 2009

Nu drar vårbruket igång

Det har torkat upp fint på åkrarna, svårt att tro med tanke på att de för bara några veckor sedan var mer sjö än åker... =) I år har vi ca 3ha som vi ska så in vall på, och som plöjdes i höstas. Stybbe har idag harvat över det första biten utan problem. I höstas på bytardagen bytte jag till mig ett par skott av fläder, saknar min gamla buske på Hulekullen (det är dock det ända jag saknar därifrån... eller nej, jag saknar stallet också. och Sally!)

De tre "pinnarna" stod i en kruka och blev bortglömda över vintern, alldeles jämte entren. Jag har tagit för givet att de dött, jag menar, en liten platskruka, inte ens övertäckt... hela långa och ganska kalla vintern kan ju inte gå...? Men det gjorde det tydligen, för det här ser ju inte precis dött ut, eller vad säger ni?! =)
Idag har varit ytterligare en dag av helt fantastiskt vårväder där man kunnat gå i t-shirt utan att frysa det allra minsta, och sådana dagar är man inte gärna inne mer än nödvändigt. Solen och värmen är minst sagt efterlängtad!

Förövrigt så fortsätter Alma att hoppa på studsmattan, det är så roligt och hon är så stolt, nu när rädslan för hoppandet äntligen har släppt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser härligt ut !! Här ligger snön fortfarande på åkrarna. Men snart så..
/Malin