onsdag, maj 27, 2009

Tomater. Glädje och sorg

Här har det blåst storm idag, och hälften av mina utflyttade tomatplantor hann knäckas av vinden innan jag hann plocka in dem. Så surt!

När jag så plockade in de överlevande upptäckte jag följande lilla lilla tomat. Tjoho, årets första! Fann även massor av knoppar på physalisen som jag hade turen att komma över för ett tag sedan, spännande!

I övrigt har jag & Alma plockat massvis med syrener och satt första satsen syrensaft någonsin. Luktar jättegott, och jag hoppas smaken blir lika fin, när den ska provsmakas efter silningen om 5 dygn!

1 kommentar:

Elin sa...

Hejsan!

Du kunde knippsa av topparna och sätta i jord och även de skotten man tjuvar bort går att rota.Ett litet tips.Några har blåst sönder här med.:( Typiskt.Du får berätta om saften är god.Hur länge står sig syren saft.??Kanske finns lite kvar när man kommer nästa gång???

Mvh Elin som inte blåst bort ännu.