onsdag, juli 08, 2009

Cosmos atrosanguineus

-Chokladblomma (även kallad Chokladskära, Mexikansk aster, Svartskära) är en mexikansk blomma som luktar mörk choklad. Chokladälskare som jag är så kunde jag ju inte låta bli att köpa den här intressanta växten! Rekomenderas absolut för alla med samma laster som en annan. =) I natt har det även fötts kaninungar här igen, det är den vita belgiska jätten som nedkommit med en kull på 7 ungar. 2 ser ljusa ut, en av dem antagligen gul som den bortgångna fadern, och resten mörka men inte svarta. Kanske blir de viltgrå..? Om någon vecka vet jag säkrare. Det förvånar mig mycket att hon bara fick 7 ungar, hennes förra kull var på 15 nämligen. Vet inte vad det kan bero på.

Och precis som innan så är det helt omöjligt att fota , men jag har iaf försökt! =)

2 kommentarer:

Elin sa...

Trevlig blomma ,kanske skulle införskaffa någon sådan då framöver.:)
Snällt av dig att ta ett foto på boet.Nu väntar vi spänt på vad det skall bli förnågot.

Ha det så bra i regnet.
Kram Elin

lilian sa...

En underbar blomma, som dessutom luktar choklad!!
Men pass dig till hösten och gör inte som jag: glömde ta in den när första frosten kom!!! Suck
kram ma