lördag, augusti 01, 2009

Avsked och moderslösa kaninungar

Ingen rolig dag... Inte roligt alls.

Idag var dagen då vi skulle ta farväl av våra kära vänner familjen Gustavsson-Koschatsky som nu styrde kosan mot sitt nya hem, i STOCKHOLM av alla ställen (okej okej, Haninge är bara nästan Stockholm, jag vet. Men fortfarande åt h-lvete fel del av landet)

Inte roligt för någon av oss det här, vi har umgåtts så mycket och på ett så okomplicerat och avslappnat sätt... Och Alma som inte riktigt kan eller vill förstå att hon inte längre har sin bästa vän Saga nästgårds och att de därmed inte kan ses och leka i det närmaste varje dag har det nog jobbigast av alla. Vet inte riktigt vad jag ska säga, men vi kommer sakna er jättemkt!

När jag sedan kom ut i ladugården hittade jag den belgiska jättehonan död. Antagligen kolik, hon mådde bra igårkväll och nu var magen uppsvullen och kaninen var...jäkligt död. =/ Den var dessutom inte min, vilket ju inte gjjorde det hela roligare.

Efter sig lämnade hon 7 drygt 3-veckor gamla bebisar som nu flyttat in till oss i huset. Jag hoppas de klarar sig, dessbättre äter de själva så jag slipper handmata dem. Söta som socker är de iaf, än så länge är de dock väldigt rädda för oss, men det lär väl gå över.

1 kommentar:

nordicharps sa...

Gud vad tråkigt, Linda - jag beklagar verkligen.
Stora kramar till Er alla.