lördag, augusti 15, 2009

RÖTT!

Nu är jag igång och målar huset. Det har gått från hälften vitt-hälften naket, till flammigt grisrosa, till RÖTT! Helt underbart, det blir så fint och är riktigt roligt att måla! Det tar sin lilla tid, men å här ser den nymålade delen ut iaf. (ha överseende med saknad stupränna och orenoverade fönster på verandan. Det kommer!)
Är verkligen nöjd med att jag valde rött istället för att måla om det i samma färg, tycker huset passar mkt bättre i rött. Vitt är jättefint på större och lite mer "herrgårdslika" gamla hus, men stugor som våran är inte vita, de är röda. Så det så! =)

Jag ser dock fram emot att det får åldras liiite, så att såväl teglet som fasaden inte är fullt så glänsande nya. Jag gillar ju lite gammalt och nött, men inte så illa som huset var när vi köpte det. Det är trots allt ganska trevligt med färg på hela huset och inte bara fläckvis, och himla trevligt med tak och fönster som håller tätt under höstens och vinterna stormar!

4 kommentarer:

nordicharps sa...

Nämen vad FINT!!!!! Helt otroligt - vilken skillnad från häromdagen när jag var hos dig!

Linda Färnevik sa...

Visst blir det! Det är riktigt roligt att måla med riktig färg så det blir fint istället för bara ännu fulare!! =)

Du får komma ner och måla med mig ngn dag!

Anonym sa...

Oj det blir verkligen JÄTTEFINT !! Vilken skillnad mot innan. Och ja, det passar verkligen att vara rött .

Anonym sa...

Oj- så det blev jättesnyggt- jag var ju lite orolig när det var rosablackigt.
Lennart Lund