onsdag, september 16, 2009

Resultat av undersökningarna

Natten till idag blev ett helvete. Jag gjorde ett nytt försök med laxermedlet vilket på sätt och vis fungerade. Visst kom skiten ut, men jag spydde som en gris också. Jag släpade min droppställning med näringsdropp mellan sängen och toan i nästan 12 timmar. Ibland hann jag inte, utan spydde på golvet... 2 timmars orolig slummer hann jag dock med innan det var dax att vakna och ta lavemang. =/

Sedan var det då dax för undersökningen, jag grät och grät, och fick byta ut den manlig läkaren som skulle gjort undersökningen mot en kvinnlig vilket kändes bättre. Coloskopin var vidrig, och ont gjorde det också. De hittade inget konstigt, men tog prover för att kunna titta i microskop och utsluta inflammatorisk sjudom som bara kan ses så.

Så var det endoskopin då. Här märkte jag inte så mycket, äntligen tog väl det lugnande medlet. Inget konstigt här heller.

Nu är de inne på att det är tabletterna jag äter för ryggen som orskat det hela, så nu är det slut på det knaprande *shit* Dock ska lite odlingssvar komma också för att utesluta ett par andra saker.

Nu är det meningen att jag ska börja äta, vilket känns skrämmande. Jag kan ju inte ens behålla ett par glas vatten... Jag var lite rädd för det här, att de inte skulle hitta ngt, men att jag lik förbannat mår dåligt. Det är nästan värre än att de hittat ngt läskigt där inne. Hoppas jag kan äta nu då...

3 kommentarer:

lilian sa...

Lilla Gumman!!
Det var ju detta resultat Du var rädd för.
Vi får hoppas att proverna visar något-----alt. att det kommer att funka för Dig att äta igen.
Många kramar från oss och alla djuren
ma

Anonym sa...

Hej Sjukling.

Hoppas allt löser sig där borta.
Pratat med pappa så jag har fått reda på lite fakta om vad som händer,då du inte orkar svara i telefon.
Men nu har du ju äntligen lyckats lura in mig på din bloggsida iallafall. LOL :P
Pratade även med pappa om helgen, ifall du vill ha lite sällskap?
Vet du något om när du får åka hem?
Kram kram Hanna

Anna sa...

Oj, var ett tag sedan jag var här. Usch vad du har det jobbigt! Hoppas så de till slut hittar vad som orsakar dina problem.