fredag, november 27, 2009

Biolog design

Idag startade arbetsförmedlingens kurs "biolog design" i Tidaholm. Inte fullt så exotiskt som det låter, det har varken med biologi eller design att göra, utan syftar till att man med hjälp av div övningar enl ett visst koncept, ska komma fram till vad som är ens bästa jobb.

Och namnet, kan man undra? Ja det är en helt annan historia om en kvinna som genom att arbeta på det här sättet, lyckades kombinera sina erfarenheter och möjligheter inom ämnena biologi och design, och på så vis hitta en egen nich...

Jag började dagen med att komma en halvtimme försent, inte så att jag inte var ute i god tid för det var jag, men jag ägnade en halvtimme åt att irra runt i Tidaholm, trång stad som inte var helt lätt att hitta i. Och sedan skulle jag hitta parkering, helst en där jag fick stå längre än 1 timme. Nå, jag lyckades tillslut.

Kursen ja, vad ska man säga. Det är lite luddigt än så länge (och ska så vara tydligen, säcken ska knytas ihop så småningom...) Det var mycket om att fundera över sina egna tankar, känslor, erfarenheter och möjligheter för att lösa olika uppgifter, och lite disskusioner. Ganska roligt faktiskt, ska bli spännande att se vad det här kan leda till!

Och bilen då? Tja, idag var faktiskt första gången jag tyckte det var roligt att köra. Jag gillar absolut den här bilen, och efter lite prat med finansiären =) så blev det till att skriva på papper! Så nu är jag ägare till en himla fin bil! Det var lite som skulle fixas på den, bortmontering av ett armstöd, byte av torkaren bak och lite annat smått och gott, så nu får jag vänta en vecka på min efterlängtade bil.

Nåja, jag kan väl köra gamla opeln en vecka, det jobbiga är bara att man inte ser ut genom bakrutan... Sitter sådan där solfilm på, väldigt gammal och sliten solfilm som fungerar lika bra mot att se igenom åt bägge hållen sas... Det enda som går att se bakåt är bakomvarandes strålkastare, men det är helt omöjligt att bedömma om han närmar sig eller vad som egentligen händer där bak. Läskigt tycker jag!!

Inga kommentarer: