torsdag, november 26, 2009

Provkörning!

Hela dagen har vi åkte runt och tittat på, och provkört, div bilar. Nu finns det ju inte så jättemkt att välja på med mina önskemål (hyfsat ny, kombi, automat, gärna med drag och möjlighet att dra iaf 1400kg på b-kort... Och inte för dyr då) men ett par favoriter (och ett absolut NEJ!)

De som jag gillat bäst och som uppfyller ovanstående skapligt, är dels en Mitsubishi galant, 2001:a. Lättkörd och pigg, men tyvärr lite rost, oklarheter gällande kamremsbyte och ganska törstig. Nästa är en peugot 307, 2003:a. Lite för dyr egentligen men fräsch och fin och drar betydligt mindre.

Peugoten fick följa med mig hem på prov så jag får prova att köra den lite mer, i morgon bär det av till tidaholm för kursstart, "biolog design". Tror jag kan komma att gilla den här bilen!

2 kommentarer:

lilian sa...

Så spännande Linda!!
Pris?Mil?
Kör du själv till Tidaholm?
Kursen låter spännande!!! Berätta mer!!!
kram ma

Linda Färnevik sa...

Jo det är väl klart jag gör! Det vore väl illa attäntligen ha körkort och inte köra de där 5 milen som det blir dit. =) Åtminstone nu när jag mår ganska bra!