måndag, mars 29, 2010

Fantastiska människor

Hönsfolk är nog lite speciella. Vissa på ett väldigt fint vis! Tack vare fantastiska, generösa människor runt om i landet, som hört om mitt elände med ILT, ligger nu dessa vackra ägg och väntar på sin tur i maskinen. Tack, ni är guld värda!!!
Det är faverolle, araucana, maran, chabo och bantam, jag kommer antagligen inte att kunna hålla alla raserna i framtiden, men jag uppskattar äggen minst lika mycket för det! I övrigt är jag glad över att min äggkläckare fungerar SÅ BRA! 88% kläckning nu sist! (och då var ändå drygt 2/3 av äggen fraktade från Skåne) hur bra som helst!

4 kommentarer:

nordicharps sa...

Vad glad jag blir för dig!! Man får faktiskt saker tillbaks ibland!!

-Hönsmammann- sa...

Det är underbart när man blir så positivt överaskad!

Ofta är det så tycker jag, att när det händer något så får man hjälp och stöd från alla möjliga håll man inte väntat sig ifrån.

Sjömans-Elin sa...

Fy bubblan vad många fina vänner du har! Hoppas det vill sig med småttingarna!

Anonym sa...

Härligt, med kamrater som delar med sig !!