tisdag, mars 23, 2010

Hornborgarsjön...

...har flyttat. Den ligger numera på våran åker. Den är över ½metern djup mitt i: Alma har provat... Hon vadade ut strax efter att bilden togs och blev tämligen... blöt. Trots galonbrallorna. =)

men nej, tyvärr, det har ännu inte varit någon trana på besök i nya Hornborgarsjön, men det kommer nog, jag hörde den ropa redan i går morse faktiskt.

Ja nu håller det allt på att bli vår på riktigt.

Snödroppar som tittar fram där det i förrgår låg snö.
Krokusen är på gång också

Och jag kan för första gången på flera månader, se mina odlingslådor! Hoppas det blir lika bra odlingsresultat i år, förra året fick jag en helt enorm skörd i förhållande till ytan!

Vi har också plockat ner staketet runt vallen där hästarna gått i vinter. Barnarbete är bra. =) Alma skötte allt bärande med hjärtans glädje.

Inga kommentarer: