torsdag, maj 27, 2010

Expandering

Eftersom det gick så bra i fjol, fortsätter jag att odla på nybörjar/radhus-vis, dvs i pallkragar, även i år. Det var lättskött, och gav en väldigt fin skörd. Varför ändra på ett vinnande koncept? Vad jag däremot har gjort, är att utöka det vinnande konceptet. Jag lovade ju mig själv det, att om jag skötte det hela bra, så skulle jag få sätta upp ytterligare några pallkragar i år...

Så grönsaksodlingen har ökats från knappt 10 till ca 13 extremt välutnytjade kvadrat ( + 1 kvadrat där Alma odlar div sommarblommor), och jordsgubbarna från 2,5 till 5 kvadrat. Därtill 15 kvadrat potatisland och 10 kvadrat växthus, för visso en väldigt blygsam odling, men fullt tillräckligt för att jag ska ha fullt upp i sommar. =)

I år blev det följande grönsaker i kragparken. =)
Sockerärtor, spritärtor, morötter, gul lök, vitlök, scharlottenlök, rödbetor, broccoli, spenat, mangold, lila skärbönor, dill, gurkört, pumpa, gul och grön squash, kronärtskocka samt frilandsgurka.

Tillägg: ja just det, selleri, bondbönor, blomsterbönor och purjolök ska jag försöka få ner någonstans också... Vi får väl se vart de får ta vägen. =)

Inga kommentarer: