måndag, juli 05, 2010

18:15

Just nu går det inte mindre än TVÅ tvserier som handlar om självförsörjning. "Hundra procent bonde" och "Det goda livet". Både två visas på den helt vansinniga sändningstiden 18:15. Det finns väl inte en enda självförsörjningsintresserad människa, som sitter framför tv´n klockan 18:15 mitt i sommaren? Man har ju fullt upp med att rensa ogräs och bärga hö och jaga förrymda betesdjur..

Nåväl, har man som jag missat programmen under sändningstid, så går "Det goda livet" att se på svtplay. Och står man ut med otextad danska, så går det att se både tidigare och kommande avsnitt om "Bonderöven", som programmet heter på danska, här.

Den här veckan ska jag dock passa på att insupa lite av inspirationen de här programmen kan tänkas ge, direkt på tv´n; jag har fått nya kortisonsprutor i SI-lederna idag, och nu är det strikt vila som gäller. Får jag inte rensa mitt eget ogräs, så vill jag åtminstone titta andra som rensar. =)


2 kommentarer:

Anonym sa...

100% bonde är lätt mitt favoritprogram. Får mycket inspiration från Frank! Har sett alla tre säsongerna på Drs hemsida men hans jylländska dialekt är rätt svårbegriplig ibland och då har jag ändå bott och jobbat i Danmark i flera år.

Men som sagt varför visas det 18:15 mitt i sommaren borde vara bättre att visa det under mörka vintern istället...

Linda Färnevik sa...

Jag har kikat lite på danska sidan, men jag fattar bara enstaka ord tyvärr... Textad danska klarar jag hyfsat, men inte talad, särskilt inte den där dialekten... Synd att programmet inte är textat på sitt eget språk åtminstone!