fredag, juli 09, 2010

Melonbaby

Min melonodling har inte gått så bra, jag har inte lyckats med pollineringen utan karten har gulnat och ramlat av istället för att växa till sig. Inte heller insekterna gör sitt jobb verkar det som, trots att växthuset står öppet minst 14 timmar/dygn. =(

MEN, nu verkar det ha lyckats med iaf en liten frukt, för den här vattenmelonen sväller för var dag! Den är just nu stor som en golfboll, och snart måste jag binda upp den så att den inte knäcker den i sammanhanget ganska spinkiga plantan. Vattenmelonen ska ju egentligen ringla på golvet, men jag har valt att binda upp den för att spara golvyta, och då krävs det någon form av egen uppbindning för varje frukt. Hur denna upphängning ska utformas, det vet jag dock inte ännu...

5 kommentarer:

lilian sa...

En gammal bh??----:-)) Dom lär ju innehålla meloner----

Eller en nätkasse

Johnna G sa...

Ja behå eller nät borde ju funka. Jag blir ju så avis...jag har inga meloner *fnissar gott*

Linda Färnevik sa...

I mina bhár har det liksom aldrig varit några meloner, så det kanske är på tiden nu... =)

Mamma Mimmi sa...

Vad kul med meloner (i odlingarna...) - har inte vågat mig på något så exotiskt än. Hoppas på några physalis och kanske ett par fikon i min exotiska hörna.

Pernilla Skällaredsgård sa...

Jag har hängt upp i nät vid fler talet tillfällen. Funkar kanon då det inte blir så fuktigt och frukten kan växa utan problem.
Lycka till!!!