lördag, november 27, 2010

Varmt under

Eftersom det verkar bli en riktigt kall vinter i år igen, så blev det till att köpa ett riktigt underställ till Alma i. 70% ull, från UllMax. Jättemjuk och skönt, och så varmt! Idag har vi tillbringat över 3 timmar ute och grillat i skogen, i blåst och -8, och ändå var hon varm när vi kom in!
Jag skulle behöva ett dylikt själv också, jag som är så frusen... Dock får det väl vänta tills nästa år, just nu kommer jag inte precis i min vanliga storlek och jag lär ju inte bli MINDRE över vintern... (Och det är lite för dyrt för att jag ska kunna köpa en uppsättning bara för i år.)

1 kommentar:

Mamma Mimmi sa...

Underbart att vara ute med varma barn - inget är så härligt som lek och mys i naturen. Mina jättelångkalsingar från Polarn (på jätterea!) var mina bästa vänner under graviditeten. Skulle gärna ha dem på mig nu också, men då kastar nog maken ut mig i snön. ;-)