onsdag, december 15, 2010

riktigt nöjd!

Ni minns kanske att jag inte var helt nöjd sist vi fick hem ett lammskinn från beredning? Jag tyckte det var kortare än vad jag beställt, och ojämt klippt... Dock hade jag inte sett så många finullsskinn tidigare, och var osäker: kanske var det så här de såg ut?

Den här gången skickade vi till Tranås istället, för att se om resultatet blev annorlunda. Och det blev det, till min stora glädje! Skinnen vi fick hem var superfina, och blev dessutom några kronor billigare än förra gången.
Det förra, mindre fina skinnet blev därmed förpassat till sittunderlag åt maken när han sitter många långa timmar i traktorn, och de nya fina skinnen får hamna i soffan resp. så småningom bli mysiga liggunderlag för lilla syskonet. Jag är så nöjd!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina skinn och kul med så många olika färger.

nordicharps sa...

Vad fina de blev!! Jag visste inte att ni hade gråa får??

Linda Färnevik sa...

Vi har tre gråa tackor, och en grå-vit...

Det gråa skinnet kommer inte från våra får dock, slakteriet tappade bort ett av våra skinn, och skickade det här istället. Lite snopet men det får ju gå!

Mamma Mimmi sa...

Superfina - tänk om man hade små ulliga-gulliga att göra fällar av.

Karin sa...

Tranås är riktigt duktiga. Har två fällar därifrån från finullsfår och de är grymmefina!

Grattis till det lilla syskonet! Hoppas att allt går bra!

///Karin