torsdag, januari 13, 2011

Magen v 30+0 samt BM-besök

Så har jag varit gravid i 30 fulla veckor nu då, men det känns snarare som 300. (och de kvarvarande ca 10 veckorna känns som 10.000, minst!)

Med Alma fick jag hela tiden höra att magen var stor (låg stadigt på sin kurva mitt emellan medel och övre) och frågan om "det var två därinne" var rätt vanlig. Och det störde mig jättemkt då. Nu vill jag inget hellre än att få den frågan, känns det som. =) Trodde det skulle vara jättetrevligt med en liten nätt mage, men istället känns det lite jobbigt med kommentarer om att den är liten. Aldrig är man nöjd... =)

Nu hade magen iaf vuxit som den ska den här gången, och jag följer min "nya kurva". Skönt det! Och så liten är magen ju faktiskt inte heller, om man bara låter bli att jämföra, vilket man väl alltid ska undvika, både med graviditeter och barn...

Dagens besök hos BM
Sf-mått: 29
Hjärtljud: 132
Total viktuppgång: 3kg ( -1kg sedan sist. Det var nog bara ett "jul-kilo", det där jag hade gått upp sist.)

3 kommentarer:

Sjömans-Elin sa...

Kan du inte visa en Almamage så man har något att jämföra med? För jag tycker inte att du ser så väldans liten ut. (Tjockis! :)

Linda Färnevik sa...

Har inte så många bilder att visa fram där, och inte i den här veckan. =/ Har bilder från längre fram däremot, får jämföra då. =)

Å väldans liten är den inte, den är nog tämligen normal! Men magen är så låg den här gången, så det ser lite annorlunda ut... =)

nordicharps sa...

Jag tycker att du har den vackraste mage i världen. Så det så.