söndag, februari 27, 2011

Mindfulness för föräldrar

Mindfulness för föräldrar av Heidi Andersen.

Verkligen en bok för mig! Jag som allt som oftast klagar på hur snabbt tiden med barn går, hur otroligt fort de här snart 5 åren med dottern har passerat och att min "lilla bebis" har blivit stor tjej utan att jag alls hunnit med..

Jag har trott mig vara skapligt närvarande i nuet, men inser att så kanske ändå inte är fallet ändå. Tyvärr tenderar jag nog att älta det förgångna och planera (eller för all del oroa mig för) framtiden avsevärt mer än vad jag egentligen vill, och framförallt utan att tänka på det! Dessutom tenderar jag att utgå från mina egna sorger och reaktioner som barn, när det handlar om dotterns upplevelser och önskningar, det var bra att bli medveten om!

Den här boken rekomenderar jag absolut till alla er som tycker att era barn blir stora alldeles för fort, eller som "bara" vill bli lite bättre på att verkligen njuta av barnen och livet som förälder.

6 kommentarer:

nordicharps sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
nordicharps sa...

Linda, jag tror du märker en skillnad med den nya bebisen. De flesta tycks leva för ögonblicket på ett helt annat sätt med det andra barnet, och det smittar av sig samtidigt på det första .

Anonym sa...

Den ska jag önska mig !!

Mamma Mimmi sa...

Tack för ett väldigt lockande boktips!

Fru Slottner sa...

Låter intressant! Vem är det som har skrivit den?

Linda Färnevik sa...

Den finns på biblioteket också, om ngn vill läsa utan att köpa. Författaren heter Heidi Andersen.