fredag, mars 04, 2011

Återvinningspyssel till barbiedockorna

Jag gillar verkligen inte barbie egentligen, men vad gör man när dottern älskar de eländiga dockorna? Hon har ärvt ett helt gäng, samtliga med blont, trassligt hår, och hon leker jättemycket med dem...

Virkade klänningar har länge stått på önskelistan, och nu har det blivit två stycken i färgglada restgarner från toffeltillverkningen. =) Det blev även virkat täcke och dito kudde, samt en säng gjord av en pappkartong, kantband till ett schabrak, ett halvt bandageunderlägg och ett par små julhjärtan, allt från en skräpkartong på brygghusvinden. Gammal skräp blev nya leksaker, bra återvinning tycker jag!

5 kommentarer:

Fru Purjo sa...

Roligt med hemmagjorda leksaker. Och fint att kunna återvinna material. Pesonligt och miljövänligt...perfekt :-)

Sjömans-Elin sa...

Coolt att ungen accepterar hemmagjorda saker. Det är väl det som brukar vara det största problemet? (Säger hon som inte vet ett skit)

Linda Färnevik sa...

Alma föredrar faktiskt hemgjorda leksaker/kläder framför köpta tror jag... Hon är alltid stoltast över saker jag eller ngn annan gjort åt/med henne, och vill gärna visa upp för alla. =)

Hela förra vintern/våren vägrade hon ha annan mössa på sig än den jag virkat åt henne, trots att dagisperonalen inte ville ha "garnmössor" då det fastnade så mycket snö i dem... I år är det mössan från min mamma som gäller, även den helt värdelös ur snösynpunkt, men det är den hon vill ha så vad gör man... =)

lilian sa...

heja Dig!!
sån´t gillar jag!!!

Anonym sa...

Bra gjort :-)