onsdag, december 14, 2011

Dagens pyssel

Det känns så kul att jag i år har motivation till att pyssla, baka och greja inför julen. Sådan skillnad mot i fjol när jag hade hyperemesis och en liten Tilde i magen, och verkligen inte hade ork eller lust till någonting!


I dag har vi gjort en enriskrans att hänga på ytterdörren. Det började bra, men sedan tröttnade Tilde och jag fick skynda mig en aning. Slutresultatet blev därmed lite skevt, men ändå ganska sött, tycker jag i alla fall.



Sedan blev det en halv sats lussesemlor också, att äta till fika efter förskolans luciatåg som gick av stapeln i kväll. Lussesemlor, vilken underbar kombination, verkligen det bästa av två världar! Tyvärr kom jag inte på ideén själv, utan snodde den från Bake my day... Men de var lika goda för det! ;-)

Inga kommentarer: