torsdag, januari 26, 2012

Köket 2007 resp 2012

Jag hittade gamla bilder på köket och blev så glad! Visste knappt att det fanns några. Eftersom jag gillar att jämföra, så har jag försökt ta bilder i liknande vinklar... ;-)
(ser ni vad liten Alma är på bilden!?! ca 1½ år bara och inte mycket längre än de gamla bänkarna var höga ju, hjälp vad tiden går... och bänkarna var förövrigt extremt låga; bara 75cm. Rena döden för mig och min rygg! Vi har höjt bänkarna 15cm)

Det är lite intressant att se bilder så här, det så ganska annorlunda ut jämfört med hur jag upplever det annars. Jag ser inte att det gröna är så dominant i verkligheten, och inte heller hur mycket prylar som står framme. Hemmablind, antar jag, men på bild ser jag!

Jag saknar den gamla köksspisen lite, så synd att det inte gick att få plats med både den och en modern spis... Och specerifacken över diskbänken, som vi tog bort när vi höjde den. Kanske kan jag sätta tilbaks några stycken? (inte alls, för de går inte att öppna dem iom vattenkranen som efter bänkhöjningen är väldigt mycket högre upp...) I övrigt tycker jag att det bara har blivit bättre! =)

2 kommentarer:

veronica sa...

ni har jobbat på fint!! längtar tills det blir min tur.. verkligen kul att se förändringarna ur samma vinkel! (skriva upp och kommaihåg)
men, vilken takhöjd har ni? ser lågt ut men hur lågt?

(svarade dig på min blogg om ruvhönan. ;))

Linda Färnevik sa...

Tack! Vi har väldigt lågt i tak... Lågt och varierande! I hela huset varierar det mellan 193 och 212cm ca. I köket är det som lägst 198, som högst 205... =)