söndag, februari 05, 2012

Lyckad övervintring!

Okej, det är bara början av februari ännu, så än kan jag kanske inte ropa hej... Men jag är i alla fall väldigt glad över att mina chilliplantor ser så friska och fina ut, de sätter till och med ny frukt nu, mitt i vintern! Tidigare år har de dörr i god tid före jul. Samma sak med lagern, den lever också i år!









Vad jag gjort annorlunda? Jag har helt enkelt bara inte glömt vattna dem. Mina plantor har varit väldigt känsliga för uttorkning, det har räckt att jag varit ett par dagar sen så att de blivit lite slokande, för att det ska ha varit kört... De har inte repat sig igen utan tynat bort. Men nu verkar jag fått kläm på det här och vattnar i god tid, hoppas jag lyckas fortsätta med det. ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Har med en chiliplanta som verkar klara sig, började sätta frukt men jag nöp bort fruktämnet för att det inte skulle stjäla så mycket kraft!
//