onsdag, april 18, 2012

Färdigt!

Med en hysteriskt värkande högerarm efter gårdagens TBE-vaccination, har jag idag klättrat upp på hönsbyschans tak och därmed fått färdigt utegården! Dock fick inte araucanorna flytta ut där; de trivs så bra med påfåglarna nu så jag kände att det var bättre för isbaren att få lite mer yta.










Stockstolen vid växthusväggen, som är lika fin som bekväm, har förstås Stybbe gjort. Det är i den som jag tänkt tillbringa min sommar, beundra påfåglarna och äta solvarma tomater... (och lukta på komposten... ja, ja...)

2 kommentarer:

Lisette sa...

Jag har "läst in mig" på en massa bloggar nu så här efter allt stress runt påsken. Så duktig du är med hammare spik! Jättesnygga boningar åt snyggingarna! kommer på inspektion någon av dagarna ;9 Har du ngra ägg? Nu börjar man kunna äta lite av den varan igen ;9 Nästan lite väl mycket den senaste tiden....

Linda Färnevik sa...

Tack! Ägg finns det, bara kom! =)