måndag, augusti 13, 2012

Toolahs viktnedgång

början av juni 2012
Mitten av augusti 2012
Det har hänt lite på de här månaderna. Översta bilden är när vi haft Toolah någon knapp månad, hon hade börjat gå ner i vikt redan här, något halvkilo kanske. (Så här såg hon ut innan första klippningen) Nedre bilden är tagen i dag, med ytterligare 3kg mindre att släpa på. Hon har även fått mycket mer muskler, och en helt ny hållning. Promenerandet och cyklandet ger resultat, det känns bra!

Även hennes energi har blivit avsevärt bättre med ökad kondis och minskad vikt: från att helst gått ett par meter bakom i slötrav, till att gärna galoppera, även vid längre turer. Bilden nedan är tagen efter drygt 1 mils cykling i varmt väder, och Toolah håller fortfarande ångan uppe. (lite långhårig är hon dock på denna bilden, den växer som ogräs, den där pälsen! Jag tycker nog hon är finast som prydligt korthårig dock. )

3 kommentarer:

Anna sa...

Hej Linda, hur håller du efter hennes päls? Hon ser ut att ha liknande päls som vår gamling. Dvs ganska tjock och lite smålockig. Jag har testat lite olika sätt att hålla pälsen nere men har inte hittat det optimala. /Anna

Linda Färnevik sa...

Jag klipper ut de tjockaste partierna med effileringssax, och sedan klipper jag ner det låga på bringa, insida lår osv helt med den samma...

Vet inte om det är optimalt, men det verkar fungera...

Anna sa...

Ja det är väl nåt liknande det jag gör. Här växer det ut igen på så otroligt kort tid men jag föredrar att ha honom lite mer "snaggad", i stil med som du klipper Toolah. Hon ser verkligen ut som en annan hund nu ju! Jättefin!