torsdag, oktober 04, 2012

Bäst i test

Nu har sista kurstillfället på allmänlydnadskursen varit. Som avslutning fick vi göra ett litet test inspirerat av allmänlydnadspasset. Toolahs resultat talar väl för sig själv? =)
Jag vet inte om det är läsbart, men högsta betyg på samtliga moment blev det iaf!
Nu ska jag i ärlighetens namn säga att vi egentligen inte lärt oss så mycket nytt under den här kursen, men när jag anmälde oss i början av juni, hade vi varken en fungerande inkallaning eller kunde gå fot och på nya platser drog hon rätt bra i kopplet, mm. Inte trodde väl jag att det skulle gå så fort när det väl lossnade med vår träning och hon började må bättre psykiskt.

Så vi har mest glidit runt på kursen och känt oss duktiga, vilket inte heller är fy skam för så väl mitt eget som Toolahs självförtroende. Dock har det ju blivit en hel del värdefulla tips och dessutom utmärkt träning med störning runt omkring. Och vi har haft roligt båda två, och Toolah blir verkligen glad när hon ser att vi är på brukshundsklubben, bara det är ju guld värt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Har sett dina fina tofflor du virkat till dig o din dotter. Kan man göra en beställning? Vad tar du för dem? Tänkte ett par till mig i stl. 37/38 :)