lördag, maj 11, 2013

Lilla familjen duva!

Jag tycker att tiden går så fort, men det är först när jag tittar på duvorna, som jag inser hur fort. Här är mor och barn, då bara några dagar gammal, för en mindre än en månad sedan.
Och här är hela familjen, idag. Ungen är nu 4 veckor gammal och nästan jämnstor med föräldrarna, men matas fortfarande av dem och vill om möjligt ligga under dem. Här försöker den få plats under pappan... =) Jag tycker det är så sött med den här kärleken, och familjebanden, mellan djuren! Och en ära att få uppleva den på så här nära håll!

3 kommentarer:

Annelie sa...

Hej Linda, kollade Alternativs trådar om kvarbliven efterbörd och såg dina kommentarer där. Hur mycket Oxytein ger du, har Engemycin vet. hemma men har inte noterat mängden vi gav till vår tacka som aborterade ifjol. Nu har jag en ungtacka som är färdiglammad och pigg men det hänger fortfarande kvar (fem dagar)efterbörd. Tackan fick ett väldigt stort lamm så det är knappast något dött foster kvar. Om hon inte har feber imorgon så kan jag avvakta med att ringa veterinären till måndag eller prova med det jag har hemma, hon står i egen box och är ganska less på det :-)

Linda Färnevik sa...

Max 1,5ml vill jag minnas. Vi gav 0,5ml åt gången... Dock har jag erfarit att effekten avtar med åldern, om det är fjolårets medikamenter du har kvar.

Annelie sa...

Tack för svar, kollade Fass också och där stod doseringen för får. Ja den är från ifjol så vi får se om den ger någon effekt.
Ha en fin söndag!