lördag, maj 18, 2013

RLD F

Vår tredje start i Fortsättningsklass är nu avklarad, och titeln RLD F förtjänad. =) Jag hade legat i 11 dagar innan; lunginflammation [I]och[/I] bihåleinflammation, och Toolah hade därmed också legat på sofflocket, ingen träning och ingen större mängd motion heller. Därtill är hon skendräktig. In i det sista tvekade jag om vi skulle tävla, jag kände mig inte särskilt pigg och frisk, men vad fasen, jag vill ju tävla så vi åkte ändå.  ;)

Soligt och varmt (24 grader) på tävlingsplatsen också och Toolah är ganska känslig för värme, MEN vi vann men 99p.
 Jag är så stolt över detta, med tanke på förutsättningarna. Lite extra roligt är det också att det är min och Toolahs 1-årsdag ihop. Tänk att jag för ett år sedan upplevde att Toolah var en hund utan samarbetsintresse. Det har verkligen ändrat sig under det här året, min fina tjej, om det är något hon vill, så är det att samarbeta med matte! Hon är så fin och uppmärksam, jag är väldigt nöjd med den här rundan. Här finns FILM !
En liten löjlig -1 då hon inte satte sig på första sitt-kommandot bara. Synd med den dock, för hade jag fått en 100-poängare hade jag varit helt säker på att flytta upp till Avancerad, nu tvekar jag lite... Bara för att jag har mina egna ideer om att vi måste prestera en runda maxpoäng. :o Jag tror dock jag måste släppa det, det tar tid och kostar mycket pengar att åka och tävla, och det kanske är bättre att lägga det på träning, och komma vidare upp i klasserna. Vi har trots allt gjort tre jättebra rundor i fortsättningsklass, 97 (2:a), 96 (1:a) och 99 (1:a) så [I]egentligen[/I] borde det inte vara mycket att fundera på.;)


Inga kommentarer: